hemresan bokad!

Så onsdag gjorde jag inte så mycket alls. Utom att jag bokade min biljett hem! Så nu vet jag när jag måste åka hem! Väldigt blandade känslor för det! Å ena sidan vill jag hem och träffa alla igen, men å andra sidan vill jag verkligen inte lämna alla här och allt här! Tiden här har gått för fort för mig! Känns som att jag inte gjort och sett något alls och att jag nyss kom och nu har jag bara 5 veckor kvar! När jag sätter mig på planet i Melbourne kommer jag gråta över allt och alla jag lämnar här, och när jag landar i Sthlm så kommer jag nog gråta av glädje när jag ser min familj igen! Så kommer vara mycket blandade känslor där! Får se vilka som är starkast ;)

Dagen efter det torsdag så mådde jag skit.. hade migrän så jag tog ungarna till skolan och sen så låg jag i soffan och sov tills det var dags att hämta dom igen. Sen gjordes nog inget mer :p

Fredagen så tog Sarah ungarna till skolan sen gjorde jag inte mycke under dagen :p på eftermiddagen så hämtade Sarah ungarna och kom hem och lämnade Ellie med mig medans hon tog Oscar till sin mormor. Medans Hon gjorde det kom Ellies pappa och hämtade henne. Så jag började göra mig i ordning för att gå på middag med tjejerna =) så på kvällen åkte jag in till stan  och där träffa jag Stella, Mirna och en tjej från Holland som jag inte minns namnet på :P vi gick till china town och åt mat, drack vin å prata massa =) jätte trevligt. Efter middagen så skulle dom andra iväg på nå så jag skulle hitta till stationen helt själv vilket inte borde vara så svårt men jag hade ingen aning om åt vilket håll jag skulle gå! Så jag frågade ett par jag mötte på gatan men jag tror att dom inte alls visste vart det var jag ville! Haha så jag vandrande å tyckte att det kändes fel så jag frågade en dörrvakt och han sa att jag var på väg åt fel håll och så förklarade han hur jag skulle gå! Ja kom iaf hem tillslut så det blev en tidig kväll =)

På lördagen var jag hemma och slappade och planerade kvällen typ.. hade en plan med att gå ut i st kilda med 4 tjejer men…. Tillslut så var det bara jag och Maurine haha så vi bestämde att vi gick ut i stan istället men det var lika bra det! Vi gick till några olika barer och tog drinkar och efter det gick vi till en bp-klubb The joint bar men det va inge bra så vi gick vidare och försökte hitta en klubb vi varit på innan The spice market men vi kunde inte hitta den! Haha så vi gick till Cookie istället som är en annan klubb =) där var massa kul folk och dom hade nå konstig show å grejer. Men sen gick jag för att köpa en drink och när jag väl hade kommit fram till baren fått drinken och kommit tillbax till där jag lämnade Maurine så var hon borta! Kunde inte hitta henne någonstant, så jag tänkte att jag ringer henne och då såg jag att hon smsat och sa att hon inte mådde bra och var på väg hem! Herre gud jag var lämnad ensam igen! Men hade ju träffat skönt folk så de va ok. Meen sen var det dags att ta sig hem! Haha jag hade ju planerat från att vi skulle till st kilda å då skulle jag ta en $30 taxi hem,, men nu va jag ju i stan och sista tåget går 12 och klockan va 2-3 eller något sånt! Haha men det löste sig.

Söndag så sov jag hela dagen! Vaknade och åt lite och sen la jag mig igen :p haha

Måndag igen och jag hade min lediga dag så jag gjorde inte allt för mycket slappa städa och ja typ inget bara =)

På tisdagen så åkte vi hela familjen ner till Rye där vi tittade på massa hus som de kanske ska flytta till. Vi åkte hemifrån typ 9.30 och var inte hemma fören 4.30. men vi såg 6-8 hus och hittade 2 som var bra =)

Igår onsdag så tog ja ungarna till skolan och sen tvätta och diskade jag resten av dagen! Haha mer gjorde jag nog inte.

Ja idag så kommer nog inte hända mycket mer än igår! Har så jätte mycket tvätt och en jätte liten lina att hänga på så kan inte tvätta för mycket om det inte torkar fort :p men solen skiner så hoppas att det går fort så jag hinner ikapp med tvätten!

.

Ja det är allt för denna gången! Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0