borta

JA jag skriver bara å säger att jo jag vet att ja inte skrivit å de har faktist hänt saker men har inte orkat då ja egentligen e bajs sjuk men de låsas jag inte om!
...
men nu skriver jag för å säga att på onsdag när ja e hemma från "monkey mia" så kommer det upp troligtvis ett jätte inlägg me bilder å skit!  haha där har ni å se fram emot ;)

slut på helg och tillbax till verkligheten :P

Ja som jag sa i torsdags så hade jag planer för helgen... MEN som jag även nämnde så brukar de inte ofta bli som planerat och det inte heller denna helg!
...
fredag så jobba jag till 7.00pm å då va de bara byta om sminka å fixa håret för att sedan springa till bussen :P när ja kom på bussen så insåg jag ganska fort att ja hade problem.. ja hade ingen aning vart jag skulle hoppa av! haha så ja satt å försökte läsa skyltarna för å hitta rätt gata men lyckades inte :P så när bussen stanade på en såndär "vänta upp tiden" hållplats så gick jag fram å fråga busschafören å då såg vi en tjej komma springande å de visade sig vara Nina som jag skulle till :) haha perfekt! ja så vi gick hem till henne och drack lite vin å prata å bara hade trevligt :) sen skulle vi iväg, missade tåget med ja va kan de varit 20 sekunder! så irreterande! men vad skulle vi göra åt det, vi tog bara nästa :P kom iaf tillslut till Freo (Nina fick 100au dollar i böter på tåget! :() lyckades hitta de andra tjejerna på New Port där vi va ett tag men.. de andra kände att Benny´s som ligger breve va bättre så dom gick dit innan oss (för dom bestämde sig för å gå precis när ja å nina hade köpt varsin drink) så vi blev kvar där själva ett tag :P sen gick vi vidare för å hitta de andra vilket vi gjorde :) men dom försvan gaska fort igen så vi bestämde oss för att de inte va värt å springa runt på massa klubbar å leta efter folk så vi gick till metropolis :) skit kul va de där så vi blev kvar där till jag vet inte riktigt när Nina åkte typ 2-3 kanske? ja va kvar till 4 me några jätte sköna killar vi träffa där :P sen va jag död! haha
ja sen lördag då va de bara upp ducha, klä mig å sen ut igen! då va destinationen cotteslo strand där typ alla från kvällen innan va å sola (dock va de inte så soligt men xD) så va där massa länge å bestämde att vi skulle gå ut i northbridge på kvällen :) när de va dags att ta sig från stranden så bestämde jag å bella oss för att åka till Freo å shoppa :P så jag köpte en klänning en plånbok å skoilägg :P haha sen åkte ja hem bytte om å gjorde mig klar för å gå ut igen! men när ja satte mig på bussen kände jag att fan ja vill inte ut i northbridge så ja åkte till Freo igen där bella å sarah var :) så vi va på massa trista pubbar å skit men gick sen till New port å då vart de kul! haha (new port e min favorit klubb som ni kanske förstår ;P) men ja kände att ja skulle hinna med sista tåget hem som går typ 2-3 så vart en tidig kväll för mig! på tåget träffa ja ass sköna tjejer haha :P kom hem och somnade innan ja lagt mig i sängen eller nå :P haha så skönt!
ja på söndagen kan man ju tycka att ja skulle passa på å ta sovmorgon men NEJ! vakna klockan typ7.30am å kunde inte somna om å så ringde telefon å ja massa skit så ja fick lov å bara ligga å vila till typ hmm 12-1 då jag å bella bestämde att kina mat va jävligt bra (/hon bestämde) så ja tog mig än en gång till Freo (bella bor där) för å gå ut å äta kina mat :) haha trodde vi! alla kina ställen va stängda å massa så tillslut så sa vi att de va dags för en glass :P så vi köpte en nere i hamnen, medans vi satt å åt den så kom de fram en man å fråga om vi ville komma till ampelfire i Perth på kvällen där deras band skulle spela :P vi sa kanske å hamnade på vip listan :P haha så kan de gå :P sen så va vi tvugna å fortsätta vårt letande efter mat, vi hade nu bestämt oss för att de inte va viktigt med kina mat :P så vi hamnade på outback jack´s där vi åt otroligt god stek :)
bakis mat sa bella men ja kan väl inte påstå att jag vill kalla det för det men :P ja men iaf där satt vi hur länge som helst å bara mådde gott :) köppte en till glass som va underbart god den oxå :P sen va de dags att börja ta sig hem :P på tåget hände massa å ja orkar inte ta allt men de sluta med att jag vart bjuden ut på date :P haha min buss hem från stan slutar gå klockan 7.30pm på söndagar så ja va tvungen å ta en taxi hem vilket inte va bra för min ekonomi men hade inget val :P fick rabatt av killen som körde taxin så de va ok :P haha va hemma vid 9 tror jag den va så ja la mig i sängen med datorn å somnade :P
...
idag va de upp å få iväg Harrison till första riktiga dagen i skolan :) visade sig att han var ganska sjuk men vi tröck i han lite medicin å så åkte vi! de va jag å pappa Ric som skulle lämna han men gud han skrek å grinade lite å då sprang Ric tillbax å fjolla sig, fan bara lämna han så sluta han ganska snart! (så gjorde jag när ja lämna han för några timmar på torsdagen) haha ja sen hem å va ledig! så jag städade mitt rum som såg ut som en bomb slagit ner :P ja sen hämta vi ungen vid 3.30pm å då får vi veta att han vägrade sovamiddag på dagen så han va sjuk å hade inte sovit! underbart? NEJ så han fick ligga i soffan å se på TV! de kanske inte låter konstigt men jo för honom e de galet :P han får inte se på TV eller något sånt, så han va nöjd å glad :) ja sen va de bara vanliga kvällsrutiner å nu e jag här å skriver ett helt jäkla galet långt inlägg som ingen kommer orka läsa hela av men iaf xD :P haha
ja det var väl allt för denna gången tror jag ;)

ja vad har jag att säga?

jaha har som vanligt inte skrivit på ett par dagar :P men kan ju ta de kort vad som hänt sen sist för er som inte vet :P
lördag kvällen som jag skulle spendera hemma å bara göra absolut inget gick inte så bra :P för hade glömt att jag och jasmina skulle på "skrap booking" kurs :P massa mammor och jag där! haha men de va faktist kul :) hade nog varit mer kul om ja inte va så trött men de e smällar man får ta :P haha
vad gjorde jag på söndagen?? bra fråga de minns jag inte så gjorde nog inget :P
måndag tog jag och Ric harrison till invänjning på "skolan" där han ska gå måndagar och torsdagar 9-3 :)(då blir jag ledig dom timarna :)) sen hände inte så mye mer den dagen :P
tisdag va vi hela bunten (jag, jasmina, harrison och henry) på playgrop å ja sen inte så mye mer den dagen :P
igår va de sighning hmm å inte så mycke mer :P
idag va jag och lämnade harrison i skolan för att han skulle va där från 9-12.30 på en till invänjnings dag :P så under tiden han va där passade jag på att göra mina städsyslor i huset :P sen åkte jag å hämta honom vi kom hem typ 1.20 å han ska igentligen sova middag från 12.30- 2-15 så de va bara å försöka få han i säng vilket inte gick så bra! jasmina fick ta honom till sin säng och lägga sig med honom för att han skulle sova :P ja han somnade iaf tillslut så han fick sova till 3,00 å då va de bara i med "afternon tee" och sen tog jasmina harrison till affären å jag stannade hemma med Henry :) så mycke lättare å ta hand om en bebis än en två åring! han bara låg i soffan breve mig och "prata" :P men va jobbigare när ja skulle få han å sova! han vägrade, den ungen han bara skrek å skrek! så jasmina fick ta över när hon kom hem :P sen baka jasmina å harrison pizza till middag :) när harrison va i säng så åkte jag iväg på zumba å nu e ja trött i hela kroppen! kanske inte så smart å träna när man haft äckel hosta i en vecka nu men iaf :P
det är vad som har hänt än så länge :P imorgon är det fredag och ja,, jag kan ju ta vad planen är men de brukar ju inte gå som planerat men iaf :P
jobba till 7.00pm sen hittta bussstation för att ta mig hem till Nina som är en norsk tjej, där ska vi ta några fördrinkar för att sedan åka till Freo och träffa resten av tjejerna (Janelle, chiara, bella, malin, denice, mette ja å sen vet ja inte om de kommer fler :P) för en utekväll där! sen ska ja väl ta mig hem på natten förhoppningsvis :P haha
på lördag lär ja till IKEA för att köpa "Ahlgrens BILAR" som vi måsta ha nästa helg så vi (Jag, bella och Sara) ska ta en road trip upp till Shark bay :) sen lär ja väl titta in till lite biluthyrnings firmor oxå å se vart vi kan hyra bil :P
...
ja de e så långt jag vet och har planerat!
jo juste har bestämt i veckan att jag inte ska ta en andra familj utan istället åka å back packa med Ulrica :D så underbart kul det ska bli! så lär väl börja planera för de oxå :D längtar redan! haha
(bara för att) :P
...
ja det var nog allt för denna gången :)

galet

jaha ska ja summera veckan igen? nej vill ni veta vad ja gjort så kolla ett gamalt inlägg för de e i stort sett exakt lika! det ända som ändras är helgerna så kan väl skriva om vad som hänt fredag kväll å lördag :P
igår skulle vi(jag, bella och sarah) ha en lugn kväll i freo, sluta på New port som e en klubb :P där träffa vi massa sköna människor! men blev ju inte lugnt men de va kul iaf :D kunde inte ta mig hem så blev kvar :P men idag skulle ja ta mig hem! och oj vilken jävla tid de tog! brukar ta max 40minuter hem men idag tog det 2,5timmar! ja de va massa anledningar till detta men mest va de att bussen på grund av vägarbete eller nå inte gick från hållplatsen ja väntade vid :P men nu e ja hemma iaf :P va ute bara sådär från 7.30pm fredag till 6.00pm lördag.. känns inte så bra men iaf :P ikväll blir därför en hemma kväll :)
ja nu får det vara nog orkar inte skriva mer detaljerat :P haha

inlägg

Jaha skrev på fb att ja skulle gö ett inlägg här men har nyss skrivit 3mail som va halva uppsatser allihop så de blev väl 1,5 uppsats tillsammans så nu orkar ja inte mer! hade väl inte skrivit så mycke kul bara lite funderingar och tankar men kan ta de imorgon istället! kan inte säga så mye om dagen då vi som vanligt inte gjort nå speciellt :P menmen ha de gott allihoppa!

Bilder från veckan

lek huset
Freo stranden!
Chiara grillar :)
Harrison
Jag me ungarna
ungarna
Jas, Ric och Harrison på hans födelsedag :)

stressigt

Jaha vad hände nu på bbq:n och resten av dagen och idag(söndag) :P ja det kan jag berätta! haha
igår så tog jag mig upp och städade klart, så vid 10 tog ja bussen till stan och sen skena ja till tåget mot Freo :P satt på tåget och då kommer en tjej fram till mig och frågar på svenska om jag är Åsa, ööh ja det är jag :P vissa sig att det var Malin (en tjej trån Tierp) :P så vi prata massa på tåget å bytte nummer med varan :) kom till Freo 1 och en halv timme för tidigt så gick till stranden och bara satt för mig själv :P sen mötte jag Janelle, Chiara och Denise så vi gick till affären och handlade hamburgare, bröd, pastasallad, chips, korv ja gud vet inte vad mer :P när vi va på affären så kom Nikki och en till tjej :) när vi va klara så skulle vi hitta en grill :P haha så vi tänker att vi e i australien och här har man BBQ hela tiden så det bör finnas en i parken, meeen NEJ! vi fick gå in på ett hotel å fråga efter en BBQ :P så vi fick bara gå i ca 30 minuter för att komma till parken där de skulle va en bbq så skulle vi bara hitta den oxå! fick gå genom typ hela parken för att komma dit men de va helt ok :) så vi grilla å massa, jatte mysigt! när de va klart va de ner till stranden och känna på vattnet :P sen skulle jag hem och byta om för att gå ut vid 9 men när ja precis satt mig på bussen från stan vid 5 så ringer bella å frågar om ja inte ska med å äta middag innan clubar å pubbar :P så javisst vill jag det, klockan 7 :P så ja kommer hem och har 40 minuter på mig att bli klar :P lyckades iaf å kom in till stan 7.20 och gick då till northbridge och träffa bella och hannah mysigt :) sen åkte hannah hem och jag å bella gick till denna cluben "eurobar" som skulle va skit bra men då vi va där innan 9 så va de vi å typ 5till där så vi gick när malin hade kommit :) gick till ett annat ställe å träffa Denise å någon Abby(tror jag) sen kom Janelle och chiara å vi gick runt på massa klobbar å pubbar å sånt helt galet va de :P men jag skulle jobba söndag så ja va tvungen att åka tidigt så ja tog taxi vid 1-ish typ.. taxicaffören va jätte kul å va hade jätte trevligt på min korta resa hem :P
...
idag va de upp till 7 va planen men vaknade 6 klarvaken! så de va bara gå upp å börja dagen :P sen va de jobba, vid lunch när ungarna sov så gjorde jag pankakor till mig å Jas :) hon gilla dom :P sen på eftermiddagen åkte vi till Lauren för dom skulle ha "bokklubb" möte = massa mammor pratar bajs och ja får ta hand om typ 8 helt galna ungar! menmen helt ok iaf :P nu sitter jag här å hade tänkt lägga upp lite bilder men tror inte ja orkar det :P haha
så detta får vara allt för denna gången :P

BBQ

oj som vanligt har jag inte skrivit på ett par dagar :P men kan ju skriva nu vad som hänt (även det som vanligt :P)
Onsdag: signing å sen tror ja inte de va så mye mer :P
Torsdag: åkte vi till Chiki monkis som är ett lekhus eller vad man ska säga :P massa lek grejer å massa ungar :P faktist lite kul :P
å igår fredag: ja hade kunnat strypa ungen när klockan bara va typ 10, så vi hade inte en så bra dag! Han börja dagen med att slänga bilar i ansikte på mig och när ja tog tag i han å sa till så efter de ställde han sig och försökte sparka mig i ansiktet(satt på golvet :P) å när ja sa till om de så bet han mig! va så j'''a arg! å sen när mamman och bebisen kom upp så låg bebisen på en grej på golvet å då bestämmer ungen sig för att kasta klossar på sin lillebror, mamma Jas blev tokig på han! sen försörde han grejer på sitt tåggrej så han fick inte ha det heller! så innan 12 hade han blivit av med tåg, bilar och klossar :P bra jobbat! ja sen på eftermiddagen kom Jas syster med sina barn å då va det bara att ta Harrison och hans kussin Adan ut på gården och leka.. Adan va helt galen och bossig unge,, blä! haha ja tillslut va det tack och lov kväll och jag hade planerat att åka in till stan för att träffa några tjejer på en irländsk pub(blä!) så jag gjorde mig i ordning och åkte in men när ja sände ett sms till dom så hade dom ändrat sig å va inte där å visste inte var dom va å ja gud vet vad! så ja va änsam inne i stan en fredagkväll :/ inte så kul kan ja säga! men ja ringde bella för att få klaga å få sympati att dom andra va elaka :P så satt på lyssande bollar (som e typ parkbänkar tror jag xD) och prata svenska i telefon å då kommer det en kille å sätter sig breve å tar min han och säger "hej hur är det? jag ska bara hålla din hand så att du inte är så ensam!" haha han va helt konstig så tillslut så va Bella min extremt svartsjuka pojkvän som jag älskade så mycke å ja vet inte allt! haha MEN killen vägra gå! så tillslut så sa ja att ja va tvungen att gå å träffa "han" men killen följde efter mig! då blev ja lite orolig men bella bara skratta! haha så ja vandrade runt å prata svenska och helt plötsligt stanna för att läsa ett sms(som ja inte kunde när jag gick? ja va nykter!) skratta skriva och sen fortsätta gå å prata :P måste sett hel mongo ut men vad gör väl det? :P haha ja tillslut så skrev en kompis att jag kunde komma över dit så åkte dit å såg på film, mys va de :)
idag lördag: ska ja ta mig upp :P göra lite städning och sen åka till Freo för BBQ med några tjejer :D får se hur det går :P haha sen blir det en tidig kväll hemma då jag ska jobba imorgon :P
ja det var allt för nu :)

ojsan

jaha nu e dagen äntligen slut! så söndag va farsdag som sakt, och det innebar stor frukost med "vår familj", Lerrissas familj, laurens familj och au pair steffi :) jätte trevligt va det! sen åkte ja till Freo för att träffa steffi och en annan tjej Jenny även det trevligt :)
Måndag fick ja ledigt till 5.30 för att vila så min halls som varit dålig i mer än en vecka nu så att den kanske skulle bli bra, fungerade tyvärr inte blev bättre men absolut inte bra :(
Idag tisdag så går jag upp som vanlit och tror att allt e normalt MEN så va de inte! Jas berättade att vid 3am så fick de ett samtal att det var inbrott på jobbet så Ric hoppa i bilen och körde dit, när han kom så såg dom honom så dom hoppa i bilen och åkte,, MEN kan Ric låta dom åka? NEJ han jagar dom längst förortsgatorna i 170km/h för att på regnummer medans dom sprutar "brandsprutar skum" ut på honom :P sen fick han lov att åka tillbax till jobbet för att det inte fanns nå dörr in och inte in till kontoret heller :P så stakars Ric har varit på kontoret å polisen å ja vet inte allt hela dagen från 3am- till 9.30pm.. så dagen har varit lite stressig! :P haha jaja
god natt!

Pinnacles!

Jaha idag har varit en väldigt härlig dag! upp klockan 5.30 för att göra mig klar för att ta bussen 7.10 till stan och sen skena till tågstationen för att hinna med tåget till Freo där jag blev upp plockad av Bella och Sarah och våran resa mot Pinnacles började! det mest underbara var att vi inte hade någon aning om var vi skulle åka xD men vi stanade och tanka och passade på att fråga killen i kassan hur vi skulle åka :P sen va det bara att försöka köra rätt efter hans instruktioner! haha och det gick faktiskt bra! vi stannade i affären för att köpa vatten, och nå å äta, det blev "donats in a cup" haha sen bar det av igen :P och så fort vi va ute ur stan så va vi i ingenstans! vi va i ingenstans med ingenting och massor! så underbart fint (tog miljoner bilder :P)! där körde vi i 20 mil, så efter 4 timmar va vi iaf framme vid vårt mål som va Pinnacles som är massa stenar i en öken där de inte borde vara öken! faktist häftigt :) efter kanske 2timmar där så skulle vi åka hemmåt MEN Bella hade glömt stänga av lyset på bilen så,, bateriet va dött! haha så vi fick leta reda på en som jobba där som fick hjälpa oss att få igång den :P när vi fått igång den så åkte vi upp till staden som va närmast för att tanka och äta :P men vi hitta bara en station att tanka på men inget att äta :P så vi fick ta det på vägen ner istället. men när vi åkt en bit så kännde vi att vi borde åka ner till det underbart klarblå havet! så vi åkte ner en på en väg som tog slut och sen fick vi gå en bit till havet :) vi gick upp för en kulle och BOM helt galet fint! försökte ta bilder för att kunna vissa hur fint de va men bilderna blev inte alls så fina som det faktist va där! och där på den underbara stranden så badade vi! mitt första dopp i australien :D sen åkte och åkte vi och åt tilslut pizza, sen kom vi till stan och dom släpte av mig så ja kunde springa till bussen hem! kom hem och nu sitter jag här å kollar vilka bilder jag ska dela med mig av :P ni får inte alla då de va 230st xD men här kommer iaf några :)
Bella och Sarah utanför affären :P
Donats in a cup! haha
Bilen, bella som försöker lista ut var vi är och var vi ska :P och sarah som knäpper kort :P
Jag :P
gigantiska kottar!
bilen i absolut ingenstans :P
MÅLET! stenar :D
stenar
Stranden!
:P
Ja nu orkar ja inte mer :P ni som vill se resten får vänta tills ja kommer hem :P haha

inget

Ja idag har inget hänt direkt, biblioteket och parken sen inte mye mer..
Men har haft lite i tankarna så ska väl skriva av mig lite :P
...
så på söndag är det farsdag vilket är en jätte grej här! hemma (iaf inte i min familj) är de inte så stort :P men här e de värsta grejen! massa pressenter och hela dagen planerad med saker! Vi prata om det jag och Jas och ja berätta att vi inte firar farsdag på så sätt som dom och hon blev helt upprörd att vi inte visar uppskatning på en dag?! vadå jag älskar mina föräldrar så mycke att jag inte äns vet hur jag skulle visa det! men att jag inte köper en present eller så betyder att jag inte gör det? hallå?! jag hoppas att min Underbara mamma och pappa vet hur mycket jag älskar dom utan att få ett litet kort eller present som säger det.. kan man inte bara vissa och säga till de människor man tycker om att man gör det vilka dagar som hällst!
Jaha ja de lät argare än jag menade! men iaf :P
Ja och nu så ni(min familj) vet Mamma, Pappa, Sammie (med familj), Min(och familj), Katrin (robin), Daniel, Robin, Loise, Simon, Adam, Arkan, Arez och Araz jag älskar er massor! även om ja e på andra sidan jorden! och självklart fastrar, kusiner  ja jag vet inte vad alla är men jag hoppas att ni vet att jag tycker om er !
...
Det var allt för denna gången :)