6 februari

6 februari

Ja nu e första natten på hostel avklarad.. inte lätt!

Haha jo faktiskt helt ok, men inte som att ha en hel lägenhet och eget rum å Malin och Ulrika :P

Idag har jag hmmm

Vaknade gick ut för å fixa frukost, köpte en brödbit å dricka och gick till stranden och åt frukost J massa mysigt faktiskt

Sen gick ja hem bytte om och så och gick och la mig på stranden i ett par timmar :p Badade inte så mycket för de va massa starka strömmar så man fick inte gå i längre än till typ knäna :P några gjorde det och utanför flagorna så livräddarna fick rädda dom :P tur att de finns snygga livräddare haha

Ja sen gick jag ”hem” och sov ett par timmar vaknade och kände att ja kunde traska runt på stan tills de va dags å äta, så det gjorde jag :P

Jag hittade de lite finare gatorna med alla dyra märkes butiker.. inte bra!

Men iaf vandrade runt tills ja va massa hungrig då gick jag till ”pancaces in Paradise” och åt pankakor till middag J smaskens!

Inte lika gott som mammas pankakor men helt ok! Kosta typ inget heller så J

Helt galet, här i Surfers tjänar jag (ensam inte om man e fler) på att äta ute än att gå och handla och laga mat själv :P menmen kanske e så det är på såna här ställen..

 

Ja på morgonen idag så ringde Jasmina (min förra värd mamma) och frågade om jag har jobb än annars vill dom att jag ska komma tillbax och just då hade jag inte hört tillbax från en familj jag pratat med så jag sa de att jag har inget nu men jag ska höra tillbax från en idag. Så hon skulle ringa mig senare. Ja sen så hörde jag iaf från denna andra kvinnan och hon sa att hon vill att jag ska komma till henne i Melbourne så jag tackade ja till det! Sen ringer Jas igen och jag måste säga till henne att jag inte kan komma tillbax L saknar dom så mycket! Speciellt Harrison,, menmen

Så nu har jag jobb i Melbourne från den 26februari… vad ska jag göra till dess? Hur ska jag leva? Var ska jag bo? Hmm ja inte lätt när man shoppade upp alla pengar i Perth!! Dum man är!! Jaja något kommer jag väl på.. kanske åka till Melbourne och ta in på ett hostel där och kanske jobba lite medans jag väntar.. eller ska man åka hem istället? ;) haha nej då skojade!

Fast det börjar kännas lite nu som att det är dags att ta tag i livet och inte bara ha de bäst å festa å ha kul å varmt å ja bästa tiden i livet :P men ja vill inte heller riktigt släppa detta roliga för att åka hem och faktiskt bli seriös! Jag älskar livet här!

 

Ja iaf i mitt lilla hostel rum e det 3 sängar 1 våningsäng å en vanlig. Vi e 3 st i rummet jag, en tjej från nya Zeeland och en kille från England. Dom e jätte trevliga faktiskt J

Ja jag vet inte vad mer jag kan säga så :P


Kommentarer
Postat av: Katrin

Vad betyder bokstäverna som du slänger in lite här och var? ;)

2012-02-09 @ 11:50:19
Postat av: Åsa

De betyder att jadu jag vet inte va de e :p

2012-02-10 @ 03:36:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0