Äntligen!!!

OJOJOJ! Nu va de hur länge sedan som hällst! Men får väl ta allt i de jag kommer hiåg och som är värt att skriva om :P

Ja Tisdag-fredag ser ut ungefär som så här

7.30               få upp med barnen vilket kan ta väldig tid vissa dagar

Sen få i dom frukost, på med uniformer, borsta hår och tänder, fixa lunch, på med hjälmar.

8.15               cykla till skolan som tar ca 20-25minuter med ungar och 15-20 utan dom.

9.00-915        kommer jag hem å då äter jag min frukost, diskar och städar lite.

9.30-3            Ledig! Då brukar ja inte göra så mye, se på TV eller städa, eller tvätta, eller sova ja ni fattar grejen :P

3.00               börja ta mig tillbaka till skolan

3.30               ungarna slutar och vi börjar ta oss hem. Ibland stannar vi i parken och dom får leka.

4.00               runt då e vi oftast hemma å då går tvn på å sen kommer mamman hem och ja sen e de middag å ungarna lägger sig vid 8-9 tiden.

Ja det är en normal dag! Kul? Mja inte så jätte…

.

Men vad mer, åkte till ett ställe inte långt från där jag bor och träffade en

fransk au pair Anais =) hon va jätte trevlig och vi har träffats lite efter det också.

.

Jag och Malin åkte till IKEA en lördag för att köpa choklad och ja nå gott

svenskt, MEN när vi väl hade ätit Malin bjöd mig på IKEA mat för jag hade fyllt

år typ precis innan vi va där så köttbullar, mos och brunsås =) efterrätt va

prinsess tårta och en damsugare =) ja iaf till MEN när vi kom till mat/godiset så

fanns det typ inget! Å vi blev jätte sura haha!

.

Sen en dag åkte vi (Malin och jag) till Svenska kyrkan i Toorak för vi hade fått

Tips om att där fanns massa gott :P haha å det fanns det! Vi köpte massa

choklad å gott och blandat å sånt =) och blåbärssoppa! Haha

.

Ja helgerna har väl sett ut ungerfär liknande detta.

Jag slutar jobba fredag 5-6 å då tar jag min väska med kläder smink borste och

Ja allt man kan tänkas behöva för att gå ut! Sen tar jag mig till stan och träffar

Malin för att göra oss i ordning och sen har vi fördrinkar, och sen ut gång! Men

ja vi brukar inte komma så långt xD de e så dyrt att komma in på de flesta

klubbarna och vi vet inte var dom ligger riktigt och dom e så långt ifrån

varandra och jag vet inte allt! Fast det största problemet är kanske att vi träffar

någon som säger till oss att inte gå dit vi är på väg för det är dåligt gå till detta

stället vi(dom) är på väg till istället, så oftast så följer vi med men efter halva

vägen så pratar vi med någon annan och då blir det ju en annan klubb, ja å sen

går det om och om igen! Så tillslut hamnar vi oftast på ”the joint bar” vilket är

bar/klubben på Malins hostel :P haha

.

Hmm vad mer? Jo vi har träffat sköna killar som vi brukar festa med så det inte bara är jag

och malin hela tiden :P

.

Och nu igår (28 mars) så åkte Malin L hon åkte tillbax till surfers paradise för

att försöka få jobb där istället för hon fick inget här nere, och det är varmare

där :P så nu måste jag se till att jobba på att träffa nya människor!

.

Ja ska jag berätta om familjen och hur dom är, kanske är lite kul att veta vad vet

jag :P

det är en familj på tre personer Mamma Sarah, dotter Ellie och sonen Oscar.

Mamman är ung 27år, jobbar på ålderdoms hem 6 dagar i veckan och ja det är väl vad hon

hinner med :P men hon är jätte trevlig och rolig =)

Ellie är 8 år och jätte söt mesta delen av tiden ;P haha hon är ju trots allt 8år.

Hon är lite så som att hon vill vara lite äldre än hon egentligen är, kan vara för

Att mamman va så ung när hon fick henne så hon behandlar barnen lite som

kompisar och inte alltid barn :P men dottern utnytjar inte det så ofta.

Oscar är 6år och han är ja han är den som utnyttjar att de inte är så mycket

regler och att mamman är trött efter jobbet och allt sånt. Men han är oftast

även han jätte söt. Han är väldigt kramig och go, men när han inte får som han

vill så sätter han sig på tvären helt och då brukar han få som han vill men jag

vägrar ge efter för jag e den vuxna så det jag säger gäller! Oj det är inte lätt för

honom som alltid fåt som han vill och så kommer någon och säger nej och

håller fast vid det! Haha men han är som sakt go å söt för det mesta J

..

.

Ja nu har jag inget mer för denna gången :P ska försöka få upp detta på bloggen

så fort som möjligt men jag orkar aldrig ta mig till ett internet :P menmen ha de

gött !

XOX

….

..

.

Ja en en gång länge sedan..

.

Nu har det varit påsklov i två veckor! Så har varit ganska mycket mer jobb för mig då barnen

är hemma hela dagarna :P

Men första veckan så jobbade inte Sarah så mycket så jag va ledig lite då och då :P men denna

andra vecka har jag jobbat hela veckan..! så på tisdagen åkte vi till en inomhus pool och

badade, där va även 3-4 andra au pairer med ”sina” barn så de va kul

=) på vägen hem så stannade vi på McDonalds och åt lunch och så fick dom en

glass :P vem tror ni va bästa nannyn? :P haha

På onsdagen åkte vi till en stor park inte långt från var vi bor, och ungarna fick leka där i 2-3

timmar med massa vänner som vi mötte upp där, Sarahs vänners barn :P jätte mysigt var det.

Och ja igår fredag så var vi på bio och såg The Pirates som jag och ellie tyckte va dålig men

oscar älskade den. Efter det så gick ungarna över till en kompis och lekte så jag hade lite tid

över att städa upp och sånt! Tvätta MASSOR gjorde jag, typ 5-6 maskiner på hela dagen =)

kände mig väldigt duktig =) på kvällen åt vi pizza och sen när ungarna va i säng så kom Evan

över å vi kolla film =)

.

Ja sen i torsdags morse har jag varit ensam med barnen för Sarah har försvunnit någonstans så

:p Ja Sarah köpte en valp för tre veckor sedan   =) den sötaste valpen, Marley som e en

Engelsk staffe =) så har fullt upp med att ta hand om barn och hund, men det är kul !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0