City

Jaha idag vaknade jag tidigt igen och gick upp och åt frukost sen så började jag med mina syslor som var 1. rengöra duch, duchrum och allt vad som fanns där inne. 2. rengöra toarummet. 3. damsuga hela huset. 4. moppa alla golv som går. 5. städa hela köket, bänkar, micro, ugn, hyllor, spis och skåpsluckor mm. 6. tvätta dom fönstrena som harryson kladdat ner :P 7. fixa till i Harrysons rum. ja tror de va allt :P och allt det hann jag med medans familjen tog en kort tur till zoo på typ 2timmar :P när det var klart så fixa ja till mig och sen gick jag till bussen för en dag på stan :) hade ingen aning om vilken buss ja skulle ta eller när den gick så när ja va klar så gick jag bara till busshållplatsen och satte mig och vänta(35 minuter) på att en buss skulle komma :P när vi hade åkt bara några kvarter så går bussen sönder och busschafören säger åt alla att gå till busshållplatsen som va bara typ 50m till och vänta där så skulle det komma en buss snart... men vi väntade och väntade och efter typ 30minuter tröttnar en kvinna och går tillbax och frågar chaffören när bussen han sände efter skulle komma och han svarar henne att han inte sänt efter någon buss till oss utan bara ringt så att någon skulle komma och plocka upp han! kvinnan blev väldigt arg :P haha men när vi får veta detta så säger en annan kvinna att vi kanske ska gå ner till stora vägen för där går ju massa bussar :P de kunde hon inte kommit på tidigare? jaja när vi väl kommer fram till den hållplatsen tar det inte långt tid innan en ny buss kom :) sen va de inte långt till stan. åhej va jobbigt det var där!:P haha kan väl inte säga att jag är van att vara i städer och Perth är en ganska så stor stad, men tänker jag på det? nej! så jag går längst gågatorna de e två som e typ huvud shopping gatorna :P men ja ville gå till kings park, och jag trodde att jag viste typ hur jag skulle gå,, haha så fel jag hade! jag gick och gick och hade inte en aning om var jag var eller hur jag skulle komma tillbax till huvudgatorna... men jag bara fortsatte gå och hokus pokus så va ja där! haha vet inte hur det gick till men de bryr ja mig inte om för ja kom dit jag skulle! haha då passade jag iaf på att äta lite (McDonalds) för att sedan börja mitt letande efter hamnen :P haha jaja det gick iaf bättre än att hitta till kings park :P på vägen till hamnen gick jag genom en helt underbart vacker park! det var så fint med att se typ palmskog framför sig och så vänder man sig m så är det en stor stad bakom! och när jag satt i parker så såg jag genom träden alla höga husen å staden! försökte få det att synas på bild hur fint det verkligen var men tycker inte att jag lyckats.. ja ni ska få se några av dom bilderna iaf :P ja och gud tänk att vara mitt i en storstad och känna en helt otroligt härlig doft, det luktade så gott i parken! när jag väl kom ner till hamnen så hitta jag ingen brygga man fick gå ut på.. men istället hittade jag en strand som såg jätte mysig ut och det satt många där och typ skrev å läste eller bara tittade ut mot södra Perth som e på andra sidan vattnet :P när ja bestämde mig för att gå och börja leta efter var ja skulle ta bussen em insåg jag att ja inte hade någon aning om vilket numer ja skule ta xD haha smart som ja va så kolla ja inte det på vägen in utan jag frågade shaffören om den gick till stan :P men ja kom på att det kanske stog på biljetten och tur som jag hade så gjorde det de :) då var det bara att börja leta efter den hållplatsen, men det tog inte allt för lång tid :P sen kom ja hem åt lite mat såg på Australiens mästerkok och nu sitter jag här :P ja det finns kanske inte så mycket att säga men ni ska väl få iaf några kort, vet inte hur intresserade andra är av att se typ träd :P haha det är ju så att jag tycker att natur är otroligt fint så ja kan ta hur många kort som hellst på typ träd å blommor å sånt :P å det har jag! haha men tror inte att så många fler vill se dom så ni får bara några :P
Ja det är några som bett om att få se hur jag bor och här e iaf bakgården :P
Gården :)
Parken
Stan
parken
:)
PArken
Klocktorn :P
Klocktorn grej
Parken bakom tornet
:)
En strand i stan :P
Strand
Södra Perth
Södra Perth
:P
Blomma
En till :P
En till :P
Jaha det var väl de ja orkar lägga upp nu :P inte så kul kanske men iaf :P
det var allt för denna gången :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0