Road Trip

Jaha nu ska jag försöka skriva om våran road trip.. försöka som i att ja vet exakt vad vi gjort(har skrivit dagbok) men hur ska ja få ner de här så att ni förstår å inte bara så jag, bella o sarah fattar? :P det blir de svåra, men ska försöka iaf :)
Torsdag:
Ja då började resan! ja slutade jobba klockan 7pm å stressade för å hinna packa innan de skulle komma och hämta mig,,, meeen blev inte hämtad fören vid typ 9 då bella å sarah gjorde massa annat innan :P så vi åkte till McDonalds å åt och va klara där 10pm då resan började på riktigt! vi körde & körde & körde å ja skulle byta av me bella så ja passade på att sova så ja sov å bella körde lite mer :P sen helt plötsligt vaknar jag av att bella skriker "KOLLA PÅ STJÄRNORNA!" öhh?! va? i nyvaket tillstånd så uppskatar iaf inte jag att titta på en jätte fin stjärnhimel! då ville ja bara fortsätta sova! men när ja väl va vaken lite så titta jag å de va jätte fint :) sen när vi börja köra igen så sov sarah istället för mig (någon skulle va sällskap med den som körde) och efter ett tag så fick ja köra,, men jag blev trött efter typ ingen tid alls så fick byta igen :P men vid typ 3am så bestämde vi att vi åkt tillräkligt långt å vi bör sova lite! så vi 3st tjejer gjorde det bekvämt för oss i en liten(!) bil som stog parkerad i gollum city och där sov vi!
Fredag:
vaknade vid 7am och gick ut å borsta tänderna innan vi fortsatte åka mot monkey mia.! Vi stannade i Billabong och köpte kaffe och glass till frukost :P sen körde vi vidare... kom till Denham som ligger i shark bay och där packa vi upp smörgåsar å grejer å hade lunch på en brygga :) mysigt! ja från där va de inte långt kvar till monkey mia så vi åkte upp dit :) så fort bilen va av så gjordes det viktigaste, bella och sarah öppnade varsin öl å ja en cider och sen kunde vi börja med mindre viktiga saker som att få upp tältet å sånt onödigt ;P haha men de va ju bellas födelsedag så de gör inget :P när väl tälltet va uppe gick vi och badade i havet! jätte skönt å kul :P hade en undervattenskamera så tog massa fulingbilder :P haha sen va de upp å in i duchen å sen somnade bella och sarah halvsov ett tag å jag som sovit så mye i bilen viste inte vad ja skulle göra med migsjälv :P när alla väl var vakna så gick vi och handlade hamburgare å bröd så vi kunde få lite middag :) smaskens va det! när det va klart så tänkte vi att vi skulle fira bella i baren men de va typ dött så vi gick å la oss istället :P :)
Lördag:
Vi gick upp tidigt typ 7 :P för att gå ner till stranden och se när delfinerna kom in och visade upp sig och fick lite fisk i utbyte :P jätte häftigt att stå i vatten kanten å ha vilda delfiner precis framför :)
när det var klart så gick vi upp till tältet och plocka ner de å in me allt i bilen och iväg!
då åkte vi ner till Denham och åt frukost på ett cafe smaskens!
åkte där efter till blue lagoon som va otroligt fint! helt klart vatten så man såg hela botten överallt! å ja vet inte hur ja ska säga så ni får en bild sen så kanske ni ser lite :P haha
efter det bar det av till Eagel Bluff för att se på hajar :) jätte collt å fint även det :) stog som högt upp på en klippa och tittade ner i havet och för att de va så klart vatten kunde man se hajarna simma runt :)
efter det vart det Shell Beach som ja det är en strand som inte har sand utan det som normalt e sand va snäckor! coolt tycker ja de va :P ja där hade vi planerat att bada å snorkla å ta bilder med undervattenskameran men efter att ha gått hur långt som  hellst å de fortfarande va knädjupt så blev det till att ligga/sitta i vattnet å ja de va helt ok iaf :P haha ska inte va kinkig! sen låg vi på stranden å sola till 4pm :)
då hade vi bestämt att vi skulle åka till Kalbarri :)
vi stanade i billabong igen och åt middag och prata me road train chafförer :P vi lämnade billabong vid typ 6.30pm så va inte i Kalbarri fören vid 8.något pm så alla campingar va stängda! så vad gör vi?
jo på första stället så skriver vi en lapp som säger typ " hej vi kom sent och behövde en plats för vårat tält, vi åkte in och kommer och betalar imorgon på morgonen innan vi åker. tack så mycket!" haha men det visade sig att vi inte fick plats så vi åkte därifrån till nästa som oxå va stängd och tillslut fråga Sarah några som satt ute på en veranda om dom visste vart vi kunde slå upp ett tält, så dom tipsade om en sista camping och sa att om vi inte hade tur där så kunde vi komma tillbax till dom :) men när vi kom till den campingen så hade dom ett efter stägnings numer som vi ringde och en man kom och klämde in oss på en plats, dom hade igentligen fult men vi fick iaf sova där! fick upp tältet i mörkret å somnade typ :P
Söndag:
upp 7.30am, ducha, packa bilen åkte och åt frukost på ett cafe sen bar det av mot dagens äventyr! haha
åkte in i Kalbarris nationalpark till "The loop + Natures windiw" galet fint å ni får bilder sen för ja kan inte förklara hur de var :P
åkte sedan vidare till "Z bend" och åt lunch å kolla på fina utsikten å sånt, igen ni får bilder!
tillbax till "stan" efter det och frågade om dom hade någon camping mer söderut, å det hade dom så vi började åka, stanade först vid island rock och ja bilder säger jag bara :P sen stannade vi vid Natural bridge och efter det vid Eagel Gorge där vi såg en val! jätte coolt tycker vi! haha efter det åkte vi till Red Bluff för de va några som sa att de va massa delfiner där men det var det inte!
ja efter det så skulle vi hitta campingen! åkte massa för långt så fick vända å åkte sen ut på en liten grusväg å kom till en liten gård där dom hade ställt upp typ toa/dusch baracker på gården å så fick man campa där :P
men de dumma var att vi inte hade tänkt på att dom kanske inte tog kort så vi försökte få ihop 24dollar för att få ställa upp tältet men hade bara 11 men vi fick göra de iaf så vi skulle slippa åka tillbax till stan :)
vi satte upp tältet fort för vi såg hur målnen kom inrulandes med dåligt väder! sen hade vi BBQ med stek och potatis :) smaskens! ja sen skulle vi sova! men de va storm så ja kunde inte sova på nästan hela natten.. dom andra sov dock som små barn :P jaja :P
Måndag:
Blåste storm! vi vaknade och bestämde att vi äter frukost innan vi tar ner tältet, DUMT! medans vi åt så regnade det inte men när vi hade tagit ut allt ur tältet så öste det ner! så vi satt i tältet och vänta på att de skulle sluta regna :P vet inte hur länge vi satt där :P när de väl sluta för några minuter så kasta vi ner tältet på rekord tid eller nå, och åkte :P åkte då till Port Gregory och såg på den Pink lake! helt galet! kan säga stt om ni googlar de å ser på bilder på en rosa sjö så ser de photochopat ut men de e så rosa!
ja efter det åkte vi till Geraldton där vi åt kina mat :)
sen bar det av mot dagens mål som var Badgingarra där vi skulle stanna för då va de bara 20.5mil hem :P vi campade än en gång på någons bakgård som va gjord till camping :P men helt ok!
vi tände en brasa och drack lite öl/cider å hade de mysigt :)
Tisdag:
upp, frukost, packa och börja åka! på vägen hem åkte vi förbi IKEA för att köpa lite Maraboo, MEN dom har slutat med det! va tusan så besvikna vi var! ja vi åt iaf lunch där å köpte svenskt godis :P sen va de hem till mig å släppa av mig å så åkte de andra hem till sig.
men när jag fick känslan att fan va de skulle va skönt me en dusch så mindes jag även att min nessesär låg kvar i bilen! ja bara hoppa in i bilen och köra till Freo (typ 40min) och möta bella för å få ALLT de ja glömt i bilen :P haha bra man e! ja sen ham och skypa lite me mor å far sen somnade jag mitt i blogg skrivandet :P haha
Onsdag:
ja så idag e allt tillbax till normala igen! tråkigt men kan ju säga att ja ser så mycke fram emot att Ulrika ska komma och åka massa med mig :D ja bilder dom får ni kanske ikväll eller imorgon eller något :P måste hinna titta på alla å välja några! har nästan 1000 bilder å de flesta skulle ja kunna lägga upp men måste välja så :P haha
ja nu ska ja gå å äta lite lunch medans Harrison fortfarande sover så hejdå för denna gången :)