"Hemma"

Ja eller det är mitt hem i 6månader iaf :P skrev inget igår då jag hade fullt upp när jag kom fram och sen krashade jag i sängen :P men ja kan ju berätta nu vad som hände igår då jag fortfarande minns det :P vaknade tidigt (typ 7-8) för att åka till flyget som skulle lyfta klockan 11 så ja skulle va där till typ 10(blev typ 9x D). när jag efter mycket krångel som innehöll att jag skulle checka in väskan och mig själv med hjälp av maskiner (och dom maskinerna var inte hjälpsamma! så tillslut frågade jag en man om hjälp med det å sen skulle ja ta väskan och lägga upp den på ett band som skule ta den dit den skulle å de skulle va jätte lätt så mannen lämnade mig, MEN inte heller dessa maskiner ville vara vänlig och hjälpa mig så jag fick lov att fråga en annan man om hjälp med det, men när han väl(efter lite krongel) fått maskinen att fungera så sa den bara att den inte ville ha min väska för att den vägde 23,6kg men mannen sa att det skulle vara ok då jag skulle få ha 23kg och de extra 0,6kg skulle inte göra något, så jag fick istället gå till den "normala" vägen med väskan där man har en människa som fixar in väskan :P men då sa hon att det inte hade fungerat för att jag bara fick ha 20kg... men då sa hon bara "jag fixar det åt dig, du behöver inte betala" :) ja sen gick ja väl igenon alla grejer där dom kollar väskor å sånt å gick till den gaten som stog på biljetten, men efter ca 30minuters väntan där så sa dom i högtalarna att de bytt gate, så ja gick snällt till den angivna gaten och satt där en bra sund och väntade.. men inte var mina problem slut där! när det var ca 10-20 minuter kvar till planet skulle komma så kom det än en gång ett medelade i högtalarna som sa "planet QF 651 till Perth är tyvärr 3timmar försenat!" JIPPI så glad jag vart! men som en liten tröst så fick man använda sin biljett när man köpte mat till ett värde på 30 dollar så fick iaf lunch :P men sen när planet tillslut kom så skulle man ha bytt ut sin biljett mot en ny men det var en man som varnade mig om i sista sekunden så missade iaf den extermt långa kön som blev :P men sen var själva flygturen helt ok, "bara" 4,nånting timmar så gick fortare än det skulle :) men sen landade jag, å då skulle jag hitta ut och hitta var man hämnta väskan å de va en j***a laburint för å komma dit, men hitta iaf(följde tillslut strömen xD) sen skulle jag hitta Eric(pappan) som skulle hämta mig, och han har jag inte tidigare pratat med och inte heller sett en bild på så viste inte alls vem jag letade efter men vi pratade i telefon typ hela tiden medans vi försökte hitta varan.. vårat problem var att han beskrev en plats och jag var på en som passade den beskrivningen men vi såg inte varan, vi var på olika platser som såg lika ut :P men tillslut hitta vi varan iaf :) så vi va "hemma" vid typ 7 å då va Jasmina(mamman) mitt uppe i läggning av barnen så ja fick lite tid att packa upp innan vi åt lite middag å sen krachade jag som sakt på sängen :P
idag vaknade jag typ kl 6 å gick upp vid 7 så att ja såg hur morgonen ser ut för Harryson som jag ska ta hand om typ själv redan på måndag.. sen har dagen mest gåt ut på att lära känna familjen och Jasmina tog mig med på en tyr och visade stan och även att de har ett jättestort köpcentrum med allt bara typ 2 kvarter från huset :) Å ja vad finns att säga Jasmina och Eric är så trevliga ja kunnat hoppas på och harryson och henry är helt galet söta! Harryson tycker redan om mig så det känns jätte skönt :) lite svårt att förstå vad han säger ibland då han bara är snart 2år och det är svårt att förstå svenska barn i den åldern å nu e de på engelska och även tekenspråk som han lär sig! :P men ja jag vet inte vad mer jag kan berätta för tillfället, ska fråga Jas och Ric om det är ok att jag lägger upp bilder på barnen och huset här så ni kan få se dom :)
Det var allt för denna gången :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0